True
Nederland.TV - TV kijken via internet, de beste tv-programma's bij elkaar! Nederland.FM   Nederland.TV   Contact   Privacy & Cookies  

Het Zandkasteel - Alle afleveringen
Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Tafel dekken

Sassa en Toto dekken de tafel voor de reus! De schep is de lepel en de bezem de vork. Als Pop en Zwiep ook aan tafel gaan, moeten ze een slabbetje om.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Water

Toto en Sassa doen alsof ze de ramen wassen. Daarna geeft Toto de planten water. Zelf krijgt hij daar ook dorst van. Als Sassa en Koning Koos horen dat de wc wordt doorgetrokken, zijn ze heel trots op Toto. Kan hij al zelf naar de wc? Nee hoor, maar hij kan wel zelf doortrekken.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Brandweer

Zwiep is in een boom geklommen, maar hij durft er niet meer uit! Gelukkig kunnen brandweer Sassa en brandweer Toto Zwiep wel redden. Als Koning Koos het tafelkleed ophangt doen Sassa en Toto alsof ze vlammen zien. Dan is Toto de brandweerauto en blust Sassa het vuur.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Ziekenwagen

Toto is ziek. Hij moet een prik hebben, maar dat wil hij niet. Koning Koos wil wél een prik. Daarna maken ze een bed voor Pop: een bed om te dragen. Zo kan Pop naar het ziekenhuis. Dat gaat niet goed. Even later rijden ze in hun ziekenauto, maar dan botsen ze tegen Koning Koos!



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Vervoersmiddelen

Toto maakt een treinreis met Zwiep en Pop. Sassa is de conducteur. Ze komt de kaartjes controleren. Gelukkig zit Koning Koos ook in de trein. Hij heeft voor iedereen een kaartje. Even later spelen Sassa en Toto dat ze een vliegtuig zijn en ze maken veel lawaai. Koning Koos kan zo zijn boek niet lezen. Dan doet hij maar mee als vliegtuig; en Sassa en Toto vliegen als helikopters.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Stoep en weg

Toto is een auto. Sassa is de politieagent. Toto mag wel rijden, maar niet op de stoep. Koning Koos rijdt een eindje mee. Dan hoort hij: tik tik tik. Wat is dat voor geluid? Ach natuurlijk, een stoplicht. Als Sassa en Toto willen oversteken, moeten ze Koning Koos een handje geven. Maar eerst gaan ze met hun handen zwaaien, daag!



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Baby

Sassa en Toto spelen moeder en baby'tje. Sassa is de moeder en Toto de baby. Maar als de baby moet gaan slapen, dan wil Toto geen baby meer zijn. Even later zijn Pop en Zwiep de baby's. Sassa en Toto wandelen met hun baby's. Eén baby krijgt de fles en de andere mag lekker in bad. Op hun tenen lopen ze naar de toren om te zwaaien. Sttt... de baby's slapen.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Kleur

Toto heeft blauw gras getekend. Dat bestaat helemaal niet zegt Sassa. Toto wordt boos. Koning Koos heeft een idee: hij tekent een vis. Nu is Toto blij, want de zee is wel blauw. Daarna spelen Sassa en Toto in hun kleurenwinkel. Koning Koos wil graag geel kopen, maar die kleur verkopen ze niet. Voor het zwaaien zijn ze bijna te laat, want het stoplicht staat op rood en ze moeten wachten tot het groen is.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Kunst

Sassa en Toto maken een kunstwerk van schelpen. Net als het bijna klaar is moet Koning Koos niezen en is alles kapot. Even later hangt Koning Koos tekeningen van Sassa en Toto aan de muur. Hij denkt dat ze rondjes hebben gemaakt, maar dat klopt niet. Het zijn een bal, de maan en een koekje. Aan het einde zwaaien ze met zelfgemaakte handen.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Boodschappen

Sassa en Toto spelen in hun zelfgemaakte fruitwinkel. Intussen ontdekt Koning Koos dat de fruitschaal leeg is. Nu moet hij eerst naar de winkel om boodschappen te doen. De winkel is gelukkig dichtbij. Ze hebben er een héél bijzondere kassa: de Sassa-Kassa! Druk op haar neus en het laatje gaat open.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Bloemenwinkel

Sassa en Toto spelen binnen, maar ineens ruiken ze iets lekkers. Waar komt die geur vandaan? Uit de tuin! Daarna spelen ze in hun zelfgemaakte bloemenwinkel. Sassa maakt een mooi boeket voor Koning Koos. En Toto mag de bloemen inpakken. Maar toch niet in in een koekblik? Met het zwaaien kunnen Sassa en Toto niet meedoen. Ze hebben hun handen vol: een verrassing voor Koning Koos!



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Tuin

Sassa en Toto zijn vandaag rupsen en eten alle sla uit de tuin van Koning Koos. Koning Koos wil ze verjagen, maar wat is dat? Ze vliegen weg! Ze zijn vlinders geworden. Even later spelen ze dat ze kikkers zijn in de vijver. Op het eind zijn ze slakken; dan zwaaien ze heel langzaam.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Boerderij

Toto zit op zijn hurken: hij legt een ei! Even later speelt hij met Sassa dat ze een hooiberg zijn. Koning Koos komt de hooiberg opvegen! Gelukkig heeft deze hooiberg pootjes. Op het eind rijden Sassa en Toto met de tractor naar de toren. Dan hoeven ze niet door de modder. Maar Koning Koos staat wel in de modder! Zijn laarzen zitten helemaal vast. Gelukkig kunnen Sassa en Toto hem met de tractor redden.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Baby

Sassa en Toto spelen moeder en baby'tje. Sassa is de moeder en Toto de baby. Maar als de baby moet gaan slapen, dan wil Toto geen baby meer zijn. Even later zijn Pop en Zwiep de baby's. Sassa en Toto wandelen met hun baby's. Een baby krijgt de fles en de andere mag lekker in bad. Op hun tenen lopen ze naar de toren om te zwaaien. Sttt...de baby's slapen.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Kleur

Toto heeft blauw gras getekend. Dat bestaat helemaal niet zegt Sassa. Toto wordt boos. Koning Koos heeft een idee: hij tekent een vis! Nu is Toto blij, want de zee is wel blauw. Daarna spelen Sassa en Toto in hun kleurenwinkel. Koning Koos wil graag geel kopen, maar die kleur verkopen ze niet. Voor het zwaaien zijn ze bijna te laat, want het stoplicht staat op rood en ze moeten wachten tot het groen is!



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Kunst

Sassa en Toto maken een kunstwerk van schelpen. Net als het bijna klaar is moet Koning Koos niezen en is alles kapot. Even later hangt Koning Koos tekeningen van Sassa en Toto aan de muur. Hij denkt dat ze rondjes hebben gemaakt, maar dat klopt niet. Het zijn een bal, de maan en een koekje. Aan het einde zwaaien ze met zelfgemaakte handen.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Boerderij

Toto zit op zijn hurken: hij legt een ei! Even later speelt hij met Sassa dat ze een hooiberg zijn. Koning Koos komt de hooiberg opvegen! Gelukkig heeft deze hooiberg pootjes. Op het eind rijden Sassa en Toto met de tractor naar de toren. Dan hoeven ze niet door de modder. Maar Koning Koos staat wel in de modder! Zijn laarzen zitten helemaal vast. Gelukkig kunnen Sassa en Toto hem met de tractor redden.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Moestuin

Sassa en Toto hebben zaadjes in de grond gestopt, maar nu komen er nog geen plantjes. Koning Koos heeft een idee. Even later zijn Sassa en Toto aan het fluisteren. Ze zijn namelijk bloemen en die kunnen niet zo hard praten. Bloemen kunnen ook niet komen eten. Dat is wel jammer. Dan plukt Koning Koos de bloemen. Kunnen ze nu wel komen eten? Even later is Koning Koos blaadjes aan het vegen. Sassa en Toto gooien de bladeren in de lucht om te kunnen zwaaien. Nu moet Koning Koos opnieuw vegen, maar ze gaan eerst zwaaien.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Bloemenwinkel

Sassa en Toto spelen binnen, maar ineens ruiken ze iets lekkers. Waar komt die geur vandaan? Uit de tuin! Daarna spelen ze in hun zelfgemaakte bloemenwinkel. Sassa maakt een mooi boeket voor Koning Koos. En Toto mag de bloemen inpakken. Maar toch niet in een koekblik? Met het zwaaien kunnen Sassa en Toto niet meedoen. Ze hebben hun handen vol: een verrassing voor Koning Koos!



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Stoep en weg

Toto is een auto. Sassa is de politieagent. Toto mag wel rijden, maar niet op de stoep. Koning Koos rijdt een eindje mee. Dan hoort hij: tik tik tik. Wat is dat voor geluid? Ach natuurlijk, een stoplicht! Als Sassa en Toto willen oversteken, moeten ze Koning Koos een handje geven. Maar eerst gaan ze met hun handen zwaaien, daag!



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Krokodil

Sassa heeft een nieuw huisdier, een krokodil! Toto is haar lieve krokodil. De krokodil wil een koekje, maar krokodillen eten toch helemaal geen koekjes? Nou, dan wil Toto ook geen krokodil meer zijn! Even later staat Sassa op een steen in het water. En in het water zwemt een krokodil! Toto moet Sassa redden, hij moet een brug voor haar maken. Maar dat vindt Toto best moeilijk. De kijkers thuis kunnen Toto vast helpen.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Hoe werkt het?

Vandaag gaan Toto en Sassa met de lift. Koning Koos wil ook met de lift mee. Als hij op de knop drukt, gaat de lift naar boven. Als ze daarna weer naar beneden willen, doet de lift het niet meer. Dan moeten ze de trap nemen. Daarna is Koning Koos een weegschaal. Sassa en Toto gaan Pop en Zwiep wegen. Wie zou er zwaarder zijn? Even later gaan Sassa en Toto zwaaien als robots, dat kunnen robots heel goed. Blieb blieb, dag dag!



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Verkeer

Toto en Sassa zijn aan het fietsen. Zwiep wil ook op de fiets, maar hij kan niet achterop. Sassa heeft een slim plan, ze maakt een stoeltje aan Toto's stuur. Nu kan Zwiep voorop de fiets. Daarna speelt Toto dat hij een fiets is. Sassa fietst op de Toto-fiets. Als de fiets tegen de tafel botst, raakt de band lek. Gelukkig kan Koning Koos die plakken. Even later fietsen Sassa en Toto tegen een berg omhoog. Als ze afdalen gaan ze heel hard, dus moeten ze ook heel snel zwaaien!



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Zelf doen

Als Toto en Sassa de tafel dekken, laat Sassa een bord vallen. Sassa en Toto willen het zelf weer maken. Even later spelen ze vadertje en moedertje. Koning Koos was het kind. Sassa en Toto denken dat Koosje nog niet zoveel kan. Zij doen alles zelf. Maar als de stinkende prullenbak leeggemaakt moet worden, hebben ze toch liever dat Koning Koos dat doet. Daarna bouwen ze een hele hoge toren. Die moeten ze vasthouden, anders valt hij om. Maar hoe moeten ze dan zwaaien?



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Vissen

Sassa is aan het vissen. Toto moet de vis zijn. Maar Toto wil dat niet, want hij is Zwiep kwijt. Maar dan bedenkt Sassa een plannetje. Daarna gaan Sassa en Toto allebei zwemmen als vissen. Als Koning Koos ze roept om te komen eten, kunnen ze niet komen. Want vissen kunnen niet uit het water. Dan eten ze gewoon voor één keer in het water! Als het tijd is om te zwaaien, doen Sassa en Toto dat met hun schepnet.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Huisdieren

Sassa en Toto zijn hondjes. Ze rennen heel hard rond, totdat ze moeten poepen, maar dat mag toch niet binnen? Daarna gaan ze andere dieren nadoen.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Kunst: muziek en dans

Koning Koos gaat spaghetti maken. Hij heeft de pannen nodig, maar dat waren juist de trommels van Sassa en Toto. Dan trommelen ze maar op de tafel. En ze doen de stoelendans.



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Wij maken muziek!

Sassa en Toto zijn poppen. Sassa is een danspop en Toto is een trommelpop. Koning Koos ziet dat Toto een knopje heeft. Als je daarop drukt, gaat Toto trommelen. Daarna is Sassa een piano. Maar Toto speelt zo hard op de piano dat hij kapot gaat. Gelukkig kan Toto de piano ook weer maken. Als Sassa en Toto even later zwaaien, doen ze dat met hun muziekinstrumenten, dat klinkt mooi!



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Verkleden

Sassa is zich aan het verkleden. Eerst is ze een tijger. Toto wil meedoen, maar Sassa heeft haar kleed helemaal nodig. Ze wil ook een giraf zijn, met een hele lange nek. Maar de giraf heeft geen poten. Dan kan Toto mooi de poten van de giraf zijn! Even later zijn Sassa en Toto beren. Ze laten Koning Koos schrikken, maar Koning Koos laat de beren ook schrikken! Als Koning Koos wil gaan zwaaien, ziet hij alleen maar twee poesjes. Gelukkig kunnen deze poesjes goed zwaaien, daag!



Het Zandkasteel
Het Zandkasteel: Griep

Toto en Sassa liggen ziek in bed! Dokter Koos komt langs. Hij gaat ze beter maken. Wat zou het beste helpen: waterijsjes? Sassa en Toto denken van wel! Daarna is Zwiep ziek, hij heeft de blauwe stippenziekte. Zieke Zwiep mag op schoot bij Koning Koos. Dat helpt, maar nu heeft Koning Koos de blauwe stippenziekte!